פנטזיית הגחליליות מתחילת הקיץ ועד אמצע יולי – לא מאמינים?

לפניכם  חמישיית מקומות התצפית למראית עיניכם כדי שתאמינו שגחליליות אכן קיימות. הן מופיעות למספר ימים ואפילו רק ללילה אחד.

לכן, תכננו היטב את טיולכם כדי לא להחמיץ את התופעה המדהימה הזו אם אתם נמצאים בטוקיו!

 

נקודת תצפית 1 – 15 ליוני ועד 16 ליוני – פסטיבל הגחליליות בקוגאיאמה (Kugayama)

רק 12 דקות ברכבת מהירה מתחנת שיבויה (על קו Keio Inokashira), הפסטיבל הזה הוא הכי קרוב למרכז העיר היכן שניתן לראות את הגחליליות בסביבתן הטבעית. רק צריכים להציץ בין הענפים והעלים אבל אם מגיעים לצדדי הנהרות קנדה (Kanda) טאמאגאווה ג'וסוי (Tamagawa Josui) תוכלו לקוות שתראו דברים קטנים זוהרים מתעופפים בלילה. ייתכן שתתאכזבו, לכן עדיף שתהיו בדרום צדדי הנהר טאמאגאווה ג'וסוי ולהציץ בין הענפים והעלים.  אם תלכו לצדדי הנהר קנדה, רוב הסיכויים שלא תזכו לראות כיוון שהגחליליות יתעופפו רחוק ממראית העין. הפסטיבל מתחיל משעה 1 בצהריים ועד 9 בערב, כמובן שנוכל אולי רק לראות לקראת הערב.

 

נקודת תצפית 2 – 13 ליולי עד 14 ליולי – פסטיבל הגחליליות בסטגאיה (Setagaya) ושוק סאגיסו (Sagiso)

ייתכנו שינויים בתאריכים, לכן יש לבדוק במקום לפני. אם אתם מחמיצים בחודש יוני את כל פסטיבלי הגחליליות, הכל בסדר, תגיעו לפסטיבל הזה שבו משחררים 3,000 גחליליות לחופשי בחניון מכוניות במקום שנקרא דאיקאניאשיקי (Daikanyashiki). הפסטיבל מתרחש בין השעות 5 אחר הצהריים ועד 9 בערב, אך למבקרים ניתן להיכנס אחרי השעה 7 בערב. השוק סאגיסו נמצא באזור מקדש קאמימאצ'יטנסו בין השעות 1 בצהריים ועד 9 בערב.

 

נקודת תצפית 3 – 15 ליולי בין השעות 1 בצהריים ועד 9 בערב – פסטיבל הגחליליות בפוסה (Fussa)

הפסטיבל גחליליות הכי מפורסם בטוקיו הוא הפסטיבל הזה וניתן להגיע לתחנת פוסה כשעה מערבית מתחנת שינג'וקו ומהתחנה עוד 25 דקות הליכה לכיוון דרום. משחררים בפארק גחליליות פוסה מעל 500 גחליליות וניתן להנות מהפסטיבל כבר משעה 1 בצהריים, אך בין 8 בערב עד השעה 10 בלילה ניתן יהיה לראות את הגחליליות. מומלץ להגיע לפני השקיעה על מנת לתפוס מקום תצפית טוב.

אם תרצו לדעת איך להגיע לפארק זה (אלא אם יש לכם דרך טובה ומהירה יותר), לפניכם סרטון של כמעט שעה:

 

נקודת תצפית 4 – 19 ליוני עד 23 ליוני – פסטיבל ערב הגחליליות של שיבויה

אם לא בא לכם לנסוע עד לפוסה או לנסוע רחוק כדי לתצפת על גחליליות, אתם יכולים להגיע לגנים הבוטניים של שיבויה, הקטנים ביותר ברחבי יפן, ששם ישוחררו מעל 500 גחליליות בין השעות 5 וחצי ועד 9 בערב בכל יום. לא מהאירועים הגדולים אבל הוא נמשך לפחות 3 ימים ונמצא במרחק 10 דקות ברגל מתחנת רכבת שיבויה. בנוסף, הכניסה חופשית. לאירוע זה נקרא הוטארו נו יובה (Hotaru no yube).

 

נקודת תצפית 5 – 17 במאי עד 30 ביוני – גני המלון צ'ינזאנסו (Chinzanso)

מאז שנות ה-50 המלון משחרר גחליליות בגנים שברשותו. במקום להוציא 80,000 ין על לינה ללילה אחד במלון הזה, נין פשוט להיכנס לגנים של המלון בחינם, שהוא אחד המקומות הכי טובים לתצפת על הגחליליות בטוקיו. הגנים פתוחים מהשעה 9 בבוקר ועד 10 בלילה, אך כמובן ניתן לראות את הגחליליות רק לאחר השקיעה.

 

שתפו את חוויותיכם, תמונות של הגחליליות, נשמח להוכיח לכולם כי הגחליליות אכן קיימות.

5/5 - (1 vote)