עברו ארבע שנים מאז משחקי הקיץ האחרונים בריו דה ז'נרו, בברזיל. עכשיו הזמן לאולימפיאדת 2020 אשר מגיעה לטוקיו בסוף יולי ותחילת אוגוסט, והיא תתפוס את תשומת לב העולם למשך מספר שבועות. להלן התשובות לכל שאלה שעשויה לעלות לכם לגבי האולימפיאדה.

מתי והיכן מתרחשת אולימפיאדת 2020 (2021)?

עקב הקורונה נקבעו התאריכים החדשים לאולימפיאדה בטוקיו 2021.
ולמרות הדחייה לשנת 2021 עדיין יקראו לזה טוקיו 2020.
המשחקים האולימפיים ב 23 ביולי עד 8 באוגוסט 2021.
המשחקים הפאראלימפיים ב 24 באוגוסט עד 5 בספטמבר 2021.

היכן? – המשחקים יתקיימו ביותר מ- 40 מקומות, רובם יתרחשו בסביבת העיר טוקיו, כאשר כמה אירועי כדורגל, בייסבול וסופטבול יקרו במקומות רחוקים יותר. בעיר הבירה, האירועים קורים בשני אזורים: אזור המורשת, העושה שימוש בתשתיות ממשחקי העיר  שהתרחשו אז בשנת 1964, וקרוב יותר למים, אזור מפרץ טוקיו החדש שפותח לאחרונה.

היכן האצטדיון האולימפי?


האצטדיון הלאומי החדש  
בנוי על גבי האצטדיון הישן באזור המורשת, באזור שינג'וקו (Shinjuku) בטוקיו, בגן החיצוני של  מקדש מייג'י (Meiji Shrine). האדריכל היפני קנגו קומה שפיקח על העיצוב, לקח השראה ממקדשים מתקופת האדו ועבד בעיקר עם עץ ארז.

כמה עולה כרטיס לאולימפיאדת 2020?

כרטיסים לאירוע בודד כיום נעים במחיר של כ- $ 40 (המוקדמות לכדורעף חופים) לעד יותר מ-1,100 $ (תחרות מדליות המסלול והשטח), כאשר רבים מהם מתומחרים בין $100 ל-$300. יש גם חבילות המאגדות יחידות אירוח וכרטיסים, ולפעמים כוללות גם תעבורה ואירוח VIP, שאלה עשויים להיות מתומחרים החל מ-4,800$ ומגיעים עד מעל ל-19,000$ לאדם בחדר זוגי במלונות. ישנן גם חבילות פשוטות יותר המשלבות כרטיס מעבר ואירוח לאירוע בודד; אלה עשויים לעלות כ-1,200$ ל-1,700$ לאדם.

איך קונים כרטיסים לאולימפיאדת יפן?

כרטיסים הוצאו למכירה כבר משנה שעברה וימשיכו להיות זמינים עד האביב הזה. אבל כל מי שמחוץ ליפן צריך לקנות כרטיסים ממשווק כרטיסים המורשה במדינת מגוריו. לאלו מאיתנו בישראל, זה איסתא. בשלב זה, רוב הכרטיסים לאירועים בודדים דרך איסתא כבר נמכרו, למעט חלק מהכרטיסים עבור כדורסל, אגרוף, כדורעף (כולל כדורעף חופים), ואירועי מסלול ושדה.

החל מאביב הקרוב, אלה שלא הספיקו לקנות דרך איסתא יוכלו גם לקנות כרטיסים ישירות מה-אתר הכרטיסים הרשמי של אולימפיאדת טוקיו.

כמה עולה ללכת לאולימפיאדה?

בקיצור, הרבה.

הטיסות הישירות הזולות ביותר שאנו רואים מתל אביב, נעות בסביבות 1,500$ הלוך ושוב אם אתם רוצים להיות שם בטקסי הפתיחה, ובערך 1,300$ הלוך ושוב אם אתם מוכנים להחמיץ אותם. מומלץ, אם כבר, לקחת טיסות קונקשן דרך אירופה, שמחירן עשוי להיות זול בהרבה יותר.

לפי הערכות, יהיו בטוקיו בערך 14,000 חדרי מלונות פחות ממה שצריך כדי לאכלס את 10 מיליון צופי האולימפיאדה. זה מעלה את התעריפים, לא רק במלונות המסורתיים, אלא גם במלונות הקפסולות המפורסמות של העיר, אכסניותיה, וגם ב- Airbnb . המחירים הם פי שניים עד ארבעה ממה שהם בדרך כלל. חיפוש אחר חדרים בסוף השבוע של טקסי הפתיחה ומקומות אירוח במלונות ארבעה כוכבים החל מ-260 דולר ללילה, אך עם מיטה בגודל מלא בלבד; מיטה זוגית עלולה לעלות 400 דולר ללילה.

[bs-classic-listing-3 columns="1" show_excerpt="1" title="" icon="" hide_title="1" heading_color="" heading_style="default" title_link="" category="" tag="" count="1" post_ids="1995" offset="" featured_image="0" ignore_sticky_posts="1" author_ids="" disable_duplicate="0" time_filter="" order="DESC" order_by="date" _name_1="" post_type="" taxonomy="" _name_2="" cats-tags-condition="and" cats-condition="in" tags-condition="in" tabs="" tabs_cat_filter="" tabs_tax_filter="" tabs_content_type="deferred" paginate="none" pagination-show-label="0" pagination-slides-count="3" slider-animation-speed="750" slider-autoplay="1" slider-speed="3000" slider-control-dots="off" slider-control-next-prev="style-1" ad-help="" bs-show-desktop="1" bs-show-tablet="1" bs-show-phone="1" custom-css-class="" custom-id="" override-listing-settings="0" listing-settings="" bs-text-color-scheme="" css=""]

מהם ענפי הספורט החדשים באולימפיאדת 2020?

האירועים שיוחנכו במשחקי טוקיו הם טיפוס ספורטיבי, גלישה, סקייטבורד וקראטה, כאשר בייסבול וסופטבול חוזרים לראשונה מאז בייג'ינג בשנת 2008.

אילו ענפי ספורט אחרים יש?

ההופעות הללו מצטרפות למענגי הקהל הרב שנתיים כמו התעמלות, ג'ודו, שחייה וריצה – ובל נשכח מענקים אחרים כמו כדורסל, כדורגל, טניס וכדורעף, בתוספת תענוגות קטנות יותר כמו בדמינטון, שייט בקאנו ופינג-פונג. בסך הכל 33 משחקי ספורט יכללו במשחקים השנה.

כמה מדינות מתמודדות באולימפיאדת טוקיו 2020?

הוועד האולימפי הבינלאומי (IOC) מכיר ב-205 מדינות, אך הסוכנות העולמית למניעת סמים בספורט (WADA) הוציאה איסור על השתתפות רוסיה במשחקי טוקיו כמו גם במשחקי החורף 2022 בבייג'ינג, מה שמוריד את הסך הכולל (רוסיה מערערת על החלטת WADA, אך ייתכן שהתוצאה של הערעור לא תגיע עד סוף האביב, שזה אומר ייתכן שיהיה מאוחר מדי לרוסיה).

היכן כדאי להישאר בטוקיו לקראת אולימפיאדת 2020?

מציאת מלון לאולימפיאדה עלולה להיות מאתגרת. בעוד שטוקיו שופעת מלונות נהדרים שאנחנו אוהבים. למעשה, הזמנת מקום לאולימפיאדה היא קשה. ה- IOC מחזיק בחדרים רבים לאירוח רשמי, ואחרים שמורים כחלק מאותם חבילות עם הכסף הגדול או על ידי מפעילי טיולים. מועדפים כמו זוכה RCA לשנת 2019 Aman Tokyo, חבר ברשימה החמה של 2018 Trunk Hotel, וחבר ברשימת הזהב של 2020 Hoshinoya Tokyo. למשל, כולם תפוסים למשחקים משבוע לפני ועד שבוע אחרי. ב-Shangri-La Hotel Tokyo עם זאת, עדיין יש חדרים, והצוות שם ממליץ לפנות ישירות למלון במקום להזמין באינטרנט. ככל שהאירוע מתקרב, עם זאת, החדרים המשוחררים עוברים ברובם למפעילי טיולים. מלון ארבע העונות החדש בטוקיו באוטמאצ'י (Otemachi) יפתח ביולי, והזמנות לחדרים של המלון ארבע העונות עדיין זמינות ברשת.

ל-InsideJapan Tours יש גישה לכמה מחדרי חמישה כוכבים החדשים הזמינים, אך היא מציעה גם להביט מעט מעבר לטוקיו. הרבה מבקרים שוכחים שיש ביפן רשת רכבות מדהימה וכך מגבילים את החיפושים שלהם למרכז טוקיו, השתמשו באתרי נופש יפהפיים באזור הכפרי, בהרים ובחוף הים הנמצאים במרחק נסיעה קלה מהעיר. עם רכבת השינקנסן – רכבת הקליע – תוכלו להיות רחוקים מטוקיו, אך להגיע בנוחות למרכז העיר בכל בוקר. לא רק שזה מאפשר לכם לשהות בנכס נחמד יותר במחיר זול יותר, זו דרך נהדרת לחוות חלקים שונים ביפן ולהתרחק מההמונים. ביוקוהמה (Yokohama), למשל, נסיעה ברכבת של 25 דקות מטוקיו. יוקוהמה, כפי שמסתבר, תארח גם אצטדיונים לבייסבול אולימפי, סופטבול וכדורגל.

[bs-classic-listing-3 columns="1" show_excerpt="1" title="" icon="" hide_title="1" heading_color="" heading_style="default" title_link="" category="" tag="" count="1" post_ids="1049" offset="" featured_image="0" ignore_sticky_posts="1" author_ids="" disable_duplicate="0" time_filter="" order="DESC" order_by="date" _name_1="" post_type="" taxonomy="" _name_2="" cats-tags-condition="and" cats-condition="in" tags-condition="in" tabs="" tabs_cat_filter="" tabs_tax_filter="" tabs_content_type="deferred" paginate="none" pagination-show-label="0" pagination-slides-count="3" slider-animation-speed="750" slider-autoplay="1" slider-speed="3000" slider-control-dots="off" slider-control-next-prev="style-1" ad-help="" bs-show-desktop="1" bs-show-tablet="1" bs-show-phone="1" custom-css-class="" custom-id="" override-listing-settings="0" listing-settings="" bs-text-color-scheme="" css=""]

מיהו הקמע לאולימפיאדת טוקיו 2020?

זה יהיה דמות האנימה המקסימה  Miraitowa, דמות בצבע כחול-לבן בעלת אוזניים גדולות, עיניים פעורות, ששמה משלב את המילים היפניות "עתיד "ו"נצח".

איך אני צופה באולימפיאדה אם אני בטוקיו בלי כרטיס?

נכון לעכשיו, 11 נקודות צפייה שונות במשחקי טוקיו 2020  יופיעו ברחבי העיר במהלך המשחקים. אזורי הצפייה הקהילתיים הללו יכללו מסכי ג'מבו, כך שאנשים ללא כרטיסי אירוע יוכלו לחוות חלק מהאקשן. הרעיון הוא שתהיה אווירה ציבורית מרגשת שתתן את ההרגשה איך שזה באמת להיות בזירות, אצטדיונים ומקומות ספורט אחרים.

איך אני צופה באולימפיאדה מהבית?

שידורי האולימפיאדה ישודרו בערוץ 11 השנה, עם השידור ברשת המרכזית ובשידורים החוזרים שלה.

כיצד אני מגיש בקשה להתנדב באולימפיאדת 2020?

לרוע המזל, חלון ההזדמנויות להתנדב למשחקי טוקיו נסגר לפני יותר משנה, בדצמבר 2018. אבל  פורטל בקשות התנדבות לבייג'ינג 2022 למשחקי החורף הבאים נפתחה בחודש שעבר והיא לא תיסגר עד סוף יוני 2021.

5/5 - (1 vote)